Home, lovely home; punktlista på händelserna i Tallin

Hej! Jag kom precis hem från Tallink-färjan! Det har vart en resa som känts som en hel vecka! :'O :P


  • Först i fredags åkte vi till Frihamnen med tunnelbanan och sen gick vi på färjan
  • Färjan var rolig i typ tre timmar och sen tröttnade jag...:P
  • Under natten så fick jag en hostattack och låg och hostade i säkert en halvtimme. Jag fick panik och kunde inte sluta. Jag försökte ta mig ner från sängen som var den övre i våningsängen. Det gick sådär och jag fick ännu mer panik och tillslut så kände jag en vattenflaska mot min hand och det var mamma som hade hittat en lösning:)
  • På morgonen så hade jag inte fått särskilt mycket sömn, så jag mådde skit. Jag kunde knappt ta mig ur sängen, eller sätta på mig kläder. Men tillslut lyckades jag skärpa mig lite.
  • Vi åkte sightseeing och sen så gick vi på café. Jag mådde ännu mer skit när vi kom fram till ''Tallink Spa Hotel'', så jag bara la mig ner och somnade medan de andra gick till spaet och poolen
  • På kvällen gick vi på Indisk restaurang och jag blev mätt på förrätten:P
  • När vi kom hem från restaurangen bytte alla om och gick ner till poolen
  • Dagen efter gick vi först och badade igen:P Och sen gick vi ut på stan för att shoppa. Vi gick först till Stockmans som är finskt.
  • Efter shoppingen bar det av till färjan och inget mer spännande hände




Jag kommer lägga upp: picspam, info om hotellet och shopping

Det var en rolig och trevlig resa förutom att jag har typ influensa. Jag mår fortfarande dåligt, men det är ju höstlov! :) Ska kanske ta en kopp choklad!









 


Kommentarer

Kommentera:

What' s your name?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som får se;))

Har du en blogg jag ska kolla in?:

Tell me more, tell me more...:

Trackback
RSS 2.0